2014/05/24

Yoga on my mind

Kun toiseen suuntaan kumartaa, niin toisaalle pyllistää. En ole mihinkään kadonnut mutta hienoisesti olen hurahtanut liikunnan ihmeelliseen maailmaan. Kaikkea ei vain pysty, eikä edes kannata yrittää tehdä. Nyt olen löytänyt piiitkästä aikaa liikkumisen ilon, joten blogin kirjoittelu on jäänyt nyt vallan. Ei tahallisesti mutta ei täysin tahattomastikaan. Olen itselleni luvannut tehdä asioita, mitkä tuntuvat milloinkin mielekkäiltä, väkisin kun ei synny mitään hyvää. Ihastukseni joogaan on syttynyt jälleen hienoisen tauon jälkeen ja olen löytänyt itselleni oivan tavan sitä harrastaa lähes päivittäin, edes kotoa poistumatta.



Nimittäin Yoogaia.com on online-joogaa tarjoava suomalainen verkkosivusto/-palvelu. Tunnit tapahtuvat livenä kameran välityksellä, joissa voi valita näkeekö ohjaaja myös sinut. Tarvitaan vain tietokone, nettikamera, joogamatto ja treenaus voi alkaa. Tasoja ja tunteja on monenlaisia, joten olen onnistunut saamaan varsin kattavan viikko-ohjelman omaan mieleeni sopivaksi. Tässä hurahduksessani olen myös löytänyt Youtuben kautta ties minkälaisia hyviä treeniohjelmia, joita olen satunnaisesti koittanut. Välillä koko perheen voimin. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, ettei tarvitse enää kotoa poistua edes urheilun vuoksi mutta jos tällä saa tämän sohvaperunan liikkeelle, niin en lähde tätä liikaa kyseenalaistamaan.



Motivoivinta on, kun alkaa pikkuhiljaa huomata tuloksia kehossa, se venyy ja jaksaa taas paremmin. Uni tulee paremmin, keskittyminen helpottuu ja energiatasot on koholla. Bloggailu jää nyt ainakin hetkeksi kakkoseksi mutta sitä ei koskaan tiedä milloin taas inspiraatio iskee ja juttua alkaa taas pukkaamaan.

Sillä välin nautitaan kesästä, auringosta ja elämästä, jossa kärpäsilläkin on hymykuopat.

-M

No comments:

Post a Comment